Skip to main content

Klantenservice

garantie & service

Garantie & Service

Defecten

Alle producten die The Windsor Bathroom Company via de webwinkel verkoopt hebben een geldige fabrieksgarantie. Per merk en product kan dit oplopen tot maar liefst 5 jaar. Mocht u hiervan gebruik willen maken, dan kunt u een service aanvraag invullen met uw gegevens en garantiegeval. Naast de fabrieksgarantie gelden onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Schade

Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Al streven we daar natuurlijk gezamenlijk met het transportbedrijf wel naar. Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de producten. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van de artikelen uit uw bestelling, meld deze dan zo snel mogelijk na ontdekking via info@windsorbathrooms.nl Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. Wij verzoeken foto’s mee te sturen, zodat de schade kan worden beoordeeld.

Garantie bepalingen eiken- en andere houten badkamermeubelen:

The Windsor Bathroom Company geeft de wettelijke garantie bepalingen op eiken- en andere houten badkamermeubelen.

Om aanspraak te kunnen maken op de garantie verwachten wij van u als eigenaar/gebruiker dat tijdens de montage en in het gebruik de onder genoemde punten in acht worden genomen

  • Controleer de verpakking op uitwendige schade, controleer het eiken meubel voor het plaatsen op eventuele gebreken of manco’s.
  • Bij constatering gebrek of manco dit direct te melden aan The Windsor Bathroom Company. Gebreken die na montage worden doorgegeven worden niet in behandeling genomen. “Gemonteerd is geaccepteerd”.
  • Laat een houten meubel minimaal 48 uur acclimatiseren in een omgeving waar het minimaal 15 graden is.
  • Plaats een houten meubel nooit direct in de directe omgeving van een douche of bad zonder een vaste scheidingswand. Het eiken/houten meubel moet spatwater vrij hangen. Gebruik enkel zuurvrije kit om het meubel af te kitten, zorg dat er geen spatjes kit achterblijft op het meubel en dat het meubel afgedroogd wordt.  Af-messen van de kit dient met water te gebeuren en niet met zeepwater.
  • Zorg voor goede ventilatie in de badkamer.
  • Laat nooit geen vochtige spullen over geopende deuren en laden hangen of langs het wastafelblad omdat dit opzwelling / kromtrekken aan het meubel kan veroorzaken.
  • Gebruik geen agressieve schoonmaakmiddelen of schuurmiddelen om het meubel te reinigen.
  • De eerste (4) vier weken eiken meubel enkel met droge doek reinigen.
  • Tijdens de (5) vijfde week meubel voorzichtig reinigen met zuiver water en goed uitgewrongen doek ( niet nat)
  • Reinig het meubel na (6) zes weken met een sopje van zachte meubelzeep met een goed uitgewrongen doek (niet nat).Vraag aan uw sanitair specialist naar het onderhoudspakket.
  • Reinig de spiegels nooit met kalk-reinigende, zure of alkalische schoonmaak middelen om aantasting te voorkomen.
  • Maak na schoonmaakbeurt de spiegel goed droog zodat de restanten schoonmaak middelen niet achterblijven.
  • Cosmetica spetters e.d. en vlekken op spiegel direct verwijderen met lauw water.
  • Kleur en tint afwijkingen geven geen recht op reclamatie.

Hardstenen blad
Onze hardstenen bladen kunnen zwarte/groenige punten bevatten, ook wel biotiet genoemd.
Dit is geen fout in het hardstenen blad. Tevens kunnen er in het hardsteen haarscheurtjes, aders of donkere lijnen zitten. Dit is geen fout, maar een natuurlijk verschijnsel. Onze hardstenen bladen hebben daardoor per exemplaar een unieke uitstraling en kunnen onderling verschillend zijn in uitstraling. Deze afwijkingen vallen buiten de garantie en kan daardoor niet retour gezonden en/of omgeruild worden.

Keramische bak
Keramische bakken zijn gemaakt van een mengsel van hoofdzakelijk klei en zand. Dit mengsel wordt op een hoge temperatuur gebakken. Voor deze keramische producten geldt een maattolerantie van circa 6 mm. Keramisch sanitair is niet altijd even recht en er kunnen oneffenheden in zitten. Dit is inherent aan een gebakken product van natuurlijke materialen.

Kleur- en tintafwijkingen geven geen recht op reclamatie.

Wanneer u een schade of gebrek heeft geconstateerd verzoeken wij u direct contact op te nemen met The Windsor Bathroom Company. wanneer onderdelen onder garantie worden geleverd, worden bijkomende kosten zoals montage-, loodgieter- en tegelwerk en dergelijke niet door ons vergoed.

De garantie gaat in op de dag van levering en vervalt

  • Als het meubel niet conform bovenstaande voorschriften wordt gemonteerd en onderhouden is.
  • Bij lekkages.
  • Bij verkeerde montage.
  • Bij onvoldoende medewerking verlenen om genoemde service melding te kunnen oplossen.

Keramische binnenwerken

Alle kranen in ons assortiment zijn toegepast met keramische binnenwerken. Het voordeel van een keramisch binnenwerk is dat deze levenslang mee kan gaan, het nadeel is dat een keramisch binnenwerk gevoelig is voor vuil (dit kan een kras in het porselein tot gevolg hebben waardoor de kraan blijft druppelen). Het is daarom belangrijk om waar mogelijk een filter-stopkraan toe te passen in plaats van een normale stopkraan. Tevens raden wij een kalk-verzachter /filter aan in gebieden met ‘hard’ water.

Gietijzeren radiatoren

Lekkage ontstaan door foutief transport vanaf de pallet (zie fiche hoe u de radiator moet vervoeren), het niet goed doorspoelen c.q. neutraliseren van het systeem of het niet toepassen van een toevoeging tegen roest sluit garantie uit. Wij adviseren u altijd bijgevoegd installatie fiche aan uw installateur/loodgieter te geven daar niet iedereen ervaring (meer) heeft met gietijzeren radiatoren.

Service

Bij technische vragen vragen wij u vriendelijk deze te mailen naar info@windsorbathrooms.nl met vermelding van uw bestelnummer en omschrijving van het probleem, wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.